Tu jesteś: Aktywna strona życia » Kulturystyka » Źródła białka potrzebnego do rozwoju masy mięśniowej

Źródła białka potrzebnego do rozwoju masy mięśniowej

Źródła białka potrzebnego do rozwoju masy mięśniowej

W treningu siłowym niezmiernie potrzebna jest energia, ale ważniejszy jest budulec, z którego powstawać będą nowe mięśnie. Organizm nie ma większych problemów z energią, gdyż może ją pozyskiwać z całej masy źródeł, ale białka niestety muszą być w większości dostarczane z zewnątrz.

Produkty odzwierzęce

Najbogatszymi źródłami białka są oczywiście produkty odzwierzęce i to one powinny stanowić może nie podstawę diety osoby starającej się o powieszenie masy, ale na pewno jej bardzo istotną część. Najlepsze źródło białek to często niedoceniany drób. Jest to mięso chude, jeśli tylko zrezygnujemy z jego skóry. Najlepiej jest je gotować, co sprawdza się także w przypadku cielęciny i chudej wołowiny. Do tego można zdecydować się na chude ryby, co najwyżej półtłuste sery twarogowe oraz przetwory mleczne, takie jak jogurty i kefiry. Samo mleko też jest oczywiście bardzo dobre. A jeśli ktoś nie ma problemów z cholesterolem, może do swojej diety włączyć dużo jajek.


Produkty roślinne

Wbrew obiegowej opinii, rośliny posiadają bardzo dużo białka. Trzeba się z nim zaprzyjaźnić, ponieważ optymalna dieta dla kulturystów budowana przez dietetyków zajmujących się sportem zawiera co najmniej 40% białka roślinnego. W opinii niektórych osób, powinno to być dokładnie 50%. Najlepsze są kasze i pełnoziarniste pieczywo oraz większość warzyw strączkowych, zwłaszcza fasola. Świetnym wyborem jest też soja. Co ważne, nie wszyscy zalecają korzystanie z suplementów białkowych, które oczywiście bardzo skutecznie dostarczają organizmowi dodatkowego białka, ale, za wyjątkiem może zawodowych kulturystów, są po prostu zbędne i ich przyjmowanie nie jest lepsze od odpowiednio skomponowanej diety.

comments powered by Disqus