Tu jesteś: Aktywna strona życia » Kulturystyka » L-arginina i jej wpływ na organizm

L-arginina i jej wpływ na organizm

L-arginina i jej wpływ na organizm

L-arginina to ciekawy aminokwas, który może różnie wpływać na zachowanie naszego organizmu. Co koniecznie trzeba o nim wiedzieć?

L-arginina to aminokwas, który pomaga w budowaniu w naszym ciele białka. L-argininę organizm potrafi jednak wytworzyć samodzielnie z innych związków, jakie są mu dostarczane. Wystarczające do codziennego funkcjonowania pokłady l-argininy są wytwarzane samoczynnie i organizm nie potrzebuje na co dzień dodatkowej suplementacji tym aminokwasem, aby zdrowo funkcjonować. 

Czasem jednak możemy wspomóc się działaniem l-argininy, zwiększając spożycie produktów w nią bogatych lub ostrożnie korzystając z dostępnych na rynku suplementów. Po co mielibyśmy siegać po l-argininę?

 

Pozytywne działanie l-argininy na organizm

Optymiści i zwolennicy suplementacji nawołują, iż z badań naukowców wynika, że spożywanie zwiększonych dawek aminokwasu korzystnie wpływa na stymulację hormonu wzrostu, działa przeciwutleniająco na organizm, zwiększa tempo przepływu krwi, zwiększa umiejętności regeneracyjne organizmu i wyzwala w nim większą ilość energii. L-argininy używa się zatem głównie w suplementach dla sportowców. 

 

Warto zachować ostrożność

Pozytywne wyniki badań nad l-argininą zostały jednak nieco przyćmione przez kolejne i niestety mniej napawające optymizmem odkrycia naukowców. Jak się bowiem okazuje, zażywanie zbyt dużych dawek aminokwasu może powodować kłopoty układu krążenia, a także upośledzać pracę serca. Naukowcy dowiedli, że arginina najlepiej sprawdza się stosowana krótkotrwale lub nawet jednorazowo. Nie należy też przesadzać ze spożywaniem pokarmów zawierających l-argininę. Jej szczególne pokłady znajdziemy w: wołowinie, mleku, jogurtach, drobiu, wieprzowinie, łososiu i tuńczyku, a także w soi i słoneczniku. 

comments powered by Disqus