Tu jesteś: Aktywna strona życia » Kulturystyka » Kiedy zacząć przyjmować kreatynę?

Kiedy zacząć przyjmować kreatynę?

Kiedy zacząć przyjmować kreatynę?

Królowa suplementów, kreatyna, nie jest niestety dostatecznie zbadana. Istnieje wiele wykluczających się teorii co do jej działania oraz odnoszących się do optymalnego sposobu przyjmowania tego specyfiku. Warto skorzystać po prostu ze sprawdzonych metod.

Najpierw nauczmy się ćwiczyć

Kreatyna podnosi maksymalną zdolność mięśnia do rozrostu i warto się wstrzymać z jej przyjmowaniem, dopóki nie nauczymy się odpowiednio tego robić poprzez same ćwiczenia. Oznacza to, że warto poczekać przynajmniej 6-8 tygodni od rozpoczęcia poważnego treningu, zanim sięgniemy po kreatynę.


Nasycenie

Najlepsze efekty przyjmowania kreatyny odnosi się po osiągnięciu stanu nasycenia kreatyną mięśni. Można go osiągnąć i potem podtrzymywać niewielkimi dawkami specyfiku, a także cyklami. W ramach cyklu nasyca się mięśnie, a potem pozwala się im powrócić do normalnego stanu. Tę drugą opcję powinny wykorzystywać osoby, które swój normalny trening prowadzą w cyklach treningowych, dzięki czemu mogą oszczędzić na wydatkach na suplementy i do tego nie stosują środków chemicznych, gdy nie jest to bezpośrednio potrzebne.


Moment przyjmowania

Przyjmowanie kreatyny jest procesem długotrwałym, chociaż to oczywiście określenie relatywne. Najkrótszy cykl trwa około 7 dni, po czym można się zdecydować na podtrzymywanie lub zakończenie cyklu i jego późniejsze wznowienie. Jeśli nie stosujemy podtrzymywania, nie ma większego znaczenia, kiedy dokładnie w trakcie dnia przyjmowany będzie specyfik. Można go łączyć z innymi suplementami i można przyjmować go z posiłkami. Przy podtrzymywaniu zaleca się, by kreatyna dostarczana była do organizmu w czasie posiłku po treningu, co ma zapewnić tej substancji wpływającej na syntezę glikogenu lepsze docieranie do mięśni.

comments powered by Disqus