Tu jesteś: Aktywna strona życia » Fitness » Jak zrobić szpagat?

Jak zrobić szpagat?

Jak zrobić szpagat?

Szpagat to wcale nie taka trudna sprawa. Podpowiemy Ci, jak szybko nauczyć się go robić!

Szpagat to potoczne określenie pozycji w gimnastyce zwanej siadem krocznym. Są dwa rodzaje szpagatu – damski i męski. Jeśli chodzi o ten drugi, zwany także tureckim, to nic innego jak siad rozkroczny, którego kąt rozstawienia nóg może przekraczać nawet 180 stopni. W przypadku damskiego, jedna z nóg wyprostowana w stawie kolanowym skierowana jest do przodu, a druga w maksymalnym wyproście do tyłu. Najlepszym przygotowaniem naszego ciała do wykonania szpagatu jest stretching dynamiczny, który jest wstępem do treningu technicznego. Dzięki niemu nie osłabimy „czucia” stawów i nie osłabimy tym samym bariery ochronnej przy napięciu mięśni, w przeciwieństwie do stretchingu biernego. Gdy przystępujemy do nauki szpagatu, warto, abyśmy zastanowili się, do czego ten szpagat będzie nam właściwie potrzebny. Umiejętność wykonania szpagatu jest wręcz niezbędna w takich dyscyplinach, jak: akrobatyka, sztuki walki, joga czy gimnastyka. Aby móc w ogóle zacząć trening szpagatu, musimy upewnić się, że nasze ciało jest odpowiednio przygotowane i panuje w nim równowaga między różnymi grupami mięśni - szczególnie tymi odpowiadającymi za pozycję kręgosłupa, przednie oraz tylne strony uda, przywodziciele i odwodziciele oraz mięśnie miednicy. W tym celu potrzebna będzie solidna rozgrzewka wszystkich tych partii mięśniowych. Podczas rozgrzewki i w przygotowaniu do szpagatu stawiajmy na ostrożność, systematyczność i stopniowe obciążanie naszych stawów.

comments powered by Disqus