Tu jesteś: Aktywna strona życia » Sprzęt sportowy » Jak wybrać dobry rower treningowy?

Jak wybrać dobry rower treningowy?

Jak wybrać dobry rower treningowy?

Odpowiednio dobrany rower treningowy pozwala zaangażować do pracy wszystkie mięśnie nóg i jest doskonałym sposobem, by w zimie utrzymać właściwą formę na letnie wycieczki.

Ale nie tylko. Może też pełnić funkcję rehabilitacyjną, umożliwia ćwiczenia bez względu na wiek czy poziom kondycji fizycznej, w domu lub w klubie sportowym. Stojąc przed wyborem odpowiedniego sprzętu, trzeba przede wszystkim określić, jakie efekty chcemy osiągnąć, żeby dopasować do nich jeden z trzech rodzajów rowerów stacjonarnych.


1. Fitness, kondycja, rehabilitacja

Jeśli chcemy poprawić wydolność układu krążenia, wzmocnić serce, zrzucić nadwagę, odzyskać kondycję fizyczną bądź poddać się rekonwalescencji po kontuzji czy operacji, najlepszym wyborem będzie rower poziomy. Dzięki wygodnemu siedzeniu z oparciem odciąża plecy, a oparte na pedałach nogi uniesione są stosunkowo wysoko, co ułatwia cyrkulację krwi. Zapewnia pracę łydek, pośladków, mięśni ud i brzucha. Trenować należy minimum 3 razy w tygodniu, przez co najmniej 30 minut, dopiero po tym czasie bowiem rozpoczyna się spalanie tłuszczu.


 

2. Poprawa osiągnięć sportowych

Symulację sprintu kolarskiego i intensywne ćwiczenia siłowe umożliwi rower spinningowy. Stosują go zawodowcy i pół profesjonaliści, gdyż pozwala w pełni wykorzystać możliwości dolnych mięśni ciała i nie stawia żadnych ograniczeń ich rozwojowi. Dla początkujących zbyt obciążający, ale dla zaawansowanych rowerzystów to doskonała alternatywa dla szosowych sprintów. Trening na spinningu uaktywnia wszystkie mięśnie nóg, oprócz tego także serce, biodra i pośladki, przy optymalnej częstotliwości trzech treningów tygodniowo.


 

3. Intensywny trening wytrzymałościowy

Dla chcących popracować nad ogólną wydolnością i "jeździć" ze zmiennym obciążeniem, podobnym do spotykanego podczas jazdy na terenach o różnym ukształtowaniu, idealnym jest rower pionowy. Eliminuje ryzyko uszkodzenia stawów, poprawia odporność układu sercowo-naczyniowego, wraz z odpowiednio skonfigurowaną dietą pozwala spalić nadmiar tkanki tłuszczowej i najlepiej naśladuje zwyczajny rower, dzięki możliwości regulacji "przerzutek", czyli siły, z jaką ćwiczący musi naciskać na pedały. Wszystkie mięśnie nóg oraz serce i ramiona poddane są intensywnym ćwiczeniom podczas treningów, które powinny trwać 20 minut i odbywać się minimum trzy razy w tygodniu.

 

Przy wyborze roweru treningowego trzeba precyzyjnie określić cele, jakie chcemy dzięki niemu osiągnąć. Tylko wtedy znajdziemy sprzęt dopasowany do naszych potrzeb i możliwości.

comments powered by Disqus