Tu jesteś: Aktywna strona życia » Fitness » Jak być fit pomimo niechęci do sportu?

Jak być fit pomimo niechęci do sportu?

Jak być fit pomimo niechęci do sportu?

Na zgrabną sylwetkę zawsze miło jest popatrzeć. Zwłaszcza w lustrze — i to bynajmniej nie w krzywym. Im lepiej czujemy się we własnej skórze, tym łatwiej przychodzi nam nawiązywać nowe znajomości i tym pewniej kroczymy przez życie. Ale jak być fit, jeśli nie pałamy entuzjazmem do wysiłku fizycznego?

Przede wszystkim — dieta!

Pierwszym krokiem na drodze do zeszczuplenia i uzyskania pożądanej sylwetki powinna być zmiana przyzwyczajeń żywieniowych. Jeśli przepadasz za ociekającymi tłuszczem hamburgerami albo nie możesz się obejść bez słodyczy, powinnaś jak najszybciej powiedzieć sobie: „stop! Jeśli dalej będę tyle jadła, nigdy nie osiągnę wymarzonej sylwetki”. Ludziom na ogół się wydaje, że realizację celów, do których zmierzają, mogą odłożyć na potem. W końcu życie jest takie długie, tyle mamy okazji, aby zmienić swoje nawyki, aby wprowadzić w czyn powzięte uprzednio zamiary. Tymczasem takie myślenie jest nierealistyczne — wystarczy jeden rzut oka na swoją przeszłość, by uprzytomnić sobie znaczenie dokonywanych dotychczas wyborów. Jeśli skusisz się na paczkę czipsów po raz kolejny, twoje szanse na zeszczuplenie zmaleją, ponieważ ulegając na nowo starym zachciankom, nadwątlasz swoją siłę woli, czynisz ewentualność skonsumowania czipsów w przyszłości bardziej prawdopodobną. Im później zaczniesz się odchudzać, tym trudniej będzie ci porzucić dotychczasowe przyzwyczajenia. Dlatego jeśli nosisz się z zamiarem zrzucenia kilku kilogramów i osiągnięcia atrakcyjnej figury, nie powinnaś zwlekać ani chwili dłużej — bądź fit już dziś!

 

Przede wszystkim zrezygnuj ze słodyczy na rzecz owoców i warzyw. Powinnaś jeść zwłaszcza:

  • marchew, gdyż za sprawą dużej zawartości witaminy A wpływa dodatnio na kondycję cery, a także przeciwdziała rozwojowi komórek rakowych,

  • pomidory, gdyż zawierają one duże ilości likopenu, przeciwdziałającego starzeniu się skóry,

  • szpinak, jeśli zależy ci na tym, aby mieć miękką i jędrną skórę.

 

Kanapa — twój wróg!

Trudno być fit, jeśli całe życie spędza się na kanapie. Spokojnie, nie chcę cię nakłaniać do porzucenia wygodnej sofy na rzecz wyczerpujących treningów w siłowni. Na to przyjdzie jeszcze czas. Póki co, małymi kroczkami powinnaś odstępować od dotychczasowego trybu życia. Częściej wychodź na spacery, zacznij regularnie wykonywać ćwiczenia gimnastyczne (rano i między codziennymi zajęciami). Stopniowo podnoś poprzeczkę i stawiaj sobie coraz bardziej wymagające zadania. Pewną inspiracją mogą okazać się książki o sporcie, zwłaszcza te pisane przez wygimnastykowane celebrytki (wśród których prym nieodmiennie wiedzie Ewa Chodakowska).

Nie trzeba wcale wydawać pieniędzy na siłownię, żeby pozbyć się zbędnych kilogramów i ujędrnić swoje ciało. Wiele ćwiczeń można wykonywać w domu, bez żadnego sprzętu gimnastycznego. Wystarczy tylko trochę czasu i odrobina dobrej woli.

comments powered by Disqus