Tu jesteś: Aktywna strona życia » Fitness » Fitness i aktywność fizyczna dla młodej mamy

Fitness i aktywność fizyczna dla młodej mamy

Fitness i aktywność fizyczna dla młodej mamy

To nieprawda, że ciąża i poród muszą skończyć się bezterminowym przybraniem na wadze i spadkiem fizycznej atrakcyjności. Owszem – do formy po porodzie nie jest łatwo wrócić, jednak na pewno nie jest to niemożliwe. Poniżej omówimy kilka kwestii ważnych dla aktywnych mam.

Jak szybko zacząć treningi?

Na pewno nie tuż po porodzie. W pierwszych tygodniach nasze mięśnie nie są jeszcze na to gotowe. Jeśli rodziłyśmy klasycznie – czekają nas przynajmniej 4 tygodnie odpoczynku, przy cesarskim cięciu nie mniej niż sześć. Gdy chcemy zacząć ćwiczyć, będziemy musiały jeszcze skonsultować się z lekarzem – sprawdzi on, czy nasz organizm jest już gotowy i doradzi, jakich ruchów powinnyśmy unikać i na jakie możemy sobie bez obaw pozwolić.

 

Spacery z dzieckiem

Na wczesnym etapie macierzyństwa świetnym sposobem na aktywność są po prostu spacery z dzieckiem. Wózki spacerowe widzimy na każdym kroku – w parkach, alejkach, właściwie wszędzie, gdzie tylko ich małe kółka pozwalają poruszać się bez problemu. Spacer nie obciąża organizmu matki tak jak intensywny trening, a do tego w jego trakcie nie musimy rozstawać się z naszą pociechą.

 

Ćwiczenia dla kobiet po porodzie

Właściwie w każdym poważnym salonie fitness znajdziemy ofertę z zajęciami dla młodych mam. Z takich zajęć warto korzystać, bo po pierwsze wykonywane w ich trakcie ćwiczenia są opracowane przez specjalistów i bardzo bezpieczne, a po drugie to świetna okazja, aby spotkać się z innymi mamami i nawiązać nowe przyjaźnie. Jeśli jednak nie mamy w okolicy klubu fitness, możemy zajrzeć do internetu – tu również znajdziemy ćwiczenia i programy treningowe specjalnie dla nas, pamiętajmy jednak, aby w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek bólu odpuścić sobie powodujący go ruch przynajmniej na tydzień.

 

Rower, bieganie

To również dyscypliny, których uprawiania macierzyństwo nie wyklucza, choć poczekajmy z nimi, aż wrócimy już do pewnej formy, a nasze mięśnie brzucha zbliżą się do stanu sprzed porodu. Jeśli chcemy biegać lub jeździć na rowerze z maluchem, możemy potrzebować specjalnego, sportowego wózka lub fotelika na bagażnik.

comments powered by Disqus