Tu jesteś: Aktywna strona życia » Kulturystyka » Czym jest trening cardio?

Czym jest trening cardio?

Czym jest trening cardio?

Trening cardio nastawiony jest przede wszystkim na dobrą kondycję fizyczną osoby trenującej. Został stworzony po to, by każda osoba mogła poprawić stan swojego układu sercowo-naczyniowego, wzmocnić mięśnie oraz po prostu czuć się dobrze po takim treningu.

Długotrwały wysiłek
    
Rytm serca jest w przypadku treningu cardio podstawą. Nie ma tu bowiem znaczenia, jakie konkretnie ćwiczenia wykonujemy. Może to być pływanie, bieganie, wiosłowanie, jazda na rowerze… Cokolwiek, co generuje wysiłek o stałym natężeniu lub nadaje się do stosowania interwałów. Sednem tego podejścia treningowego jest bowiem uaktywnianie w naszym organizmie mechanizmu, który odpowiada za długodystansową wytrzymałość, czyli po prostu ogólną kondycję fizyczną. Kiedy nasze tętno jest podwyższone przez dłuższy czas, następuje przejście z gospodarki glikogenem na gospodarkę tłuszczową. Mięśnie w mniejszym stopniu są zasilane energią z szybko utylizowanego glikogenu, a większe znaczenie zaczynają odgrywać zmagazynowane tłuszcze. 


Pilnujemy tętna

Osoba, która chce wykonywać trening cardio w sposób optymalny, powinna dążyć do uzyskania tętna na poziomie około 65% maksymalnego poziomu odpowiedniego dla swojej płci i wieku. Gwarantuje to bowiem najwyższy poziom wykorzystania energii zmagazynowanej. Trzeba mieć na uwadze, że maksimum, na jakie możemy liczyć, to około 40%-45% energii pochodzącej z tłuszczy, a taki poziom wykorzystania tłuszczy można uzyskać dopiero po około 20 minutach wysiłku, tak więc na jedną sesje treningową trzeba przeznaczyć 45-60 minut, jeśli nie więcej. Jest to największa bariera dla większej powszechności treningu nawet pośród kulturystów, którzy wolą bardziej intensywne ćwiczenia z dużymi obciążeniami.

comments powered by Disqus