Tu jesteś: Aktywna strona życia » Fitness » Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Kiedy spodziewamy się dziecka, najważniejsze jest dla nas jego zdrowie. To znaczy, że musimy zadbać również o siebie. Wiele kobiet zastanawia się, czy aktywność fizyczna w ciąży jest dobrym pomysłem. Jak najbardziej, jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań.

Jakie formy aktywności wybierać?

Wielu specjalistów poleca basen, a zwłaszcza specjalne zajęcia dla ciężarnych kobiet, które prowadzone są w niektórych ośrodkach. Pomogą one odciążyć kręgosłup i zwiększają wytrzymałość mięśni. Pływanie zapewnia nam także lżejszy poród. Lepiej rozwija się szyjka macicy, skurcze są mniej bolesne. Szybciej powrócimy również do dobrej formy już po urodzeniu dziecka. Basen to także świetna forma relaksu, którego kobiety w ciąży bardzo potrzebują!

Inną aktywnością może być aerobik specjalnie przeznaczony dla pań spodziewających się dziecka. Jego zaletą jest to, że pobudza pracę serca i płuc, rozwija mięśnie, dotlenia organizm, usprawnia krążenie. Obniża ryzyko powstawania żylaków. Łagodzi bóle kręgosłupa, wzmacnia odporność i zapewnia dobre samopoczucie.

Polecana jest także joga dla kobiet w ciąży, która pomoże nam się wyciszyć, odprężyć, odciążyć kręgosłup. Eliminuje problemy z krążeniem oraz reguluje procesy trawienne.

 

Z tego należy zrezygnować

Musimy zrezygnować ze sportów, które niosą ze sobą ryzyko upadku czy kontuzji. Dla kobiet w ciąży nie są przeznaczone ćwiczenia z obciążeniem, bieganie, sporty ekstremalne, jazda na rolkach, łyżwach, sztuki walki, gry zespołowe, takie jak siatkówka, piłka nożna. Pamiętajmy przede wszystkim o tym, aby stosować się do wszystkich przeciwwskazań lekarza. Jeżeli chcemy zacząć uprawiać jakąś aktywność fizyczną, skonsultujmy to ze specjalistą. Niektóre kobiety, które źle znoszą ciążę musza z niej zrezygnować. Innym zaś, ćwiczenia i ruch poprawi samopoczucie!

comments powered by Disqus