Tu jesteś: Aktywna strona życia » Fitness » Aerobik czy siłownia - co wybrać?

Aerobik czy siłownia - co wybrać?

Aerobik czy siłownia - co wybrać?

Jeśli nie wystarcza nam jogging, jazda na rowerze czy inna forma indywidualnej rekreacji fizycznej, warto zastanowić się nad bardziej profesjonalnym podejściem do zadbania o kondycję.

Zaczyna się od silnej motywacji, opracowania odpowiedniej diety i teraz decyzja - jaki rodzaj treningu wybrać? Uzależnione jest to od efektów, jakie chcemy uzyskać.

Aerobik jest znakomity jeśli chodzi o poprawę ogólnej sprawności fizycznej - dynamiczne ćwiczenia przyspieszają pracę serca, wspomagają układ oddechowy i krwionośny. Ćwiczenie w grupie pod okiem trenera ma dodatkowe znaczenie motywujące. Podczas godziny intensywnego treningu można spalić nawet 300-400 kalorii.

Oprócz niewątpliwych zalet, aerobik ma też jednak swoje wady. Najlepsze efekty kształtowania figury widać na początku - z czasem organizm przyzwyczaja sie do wysiłku i wolniej spala tkankę tłuszczową. Poza tym ujednolicenie ćwiczeń - takich samych, wykonywanych przez całą grupę - nie sprzyja poświęceniu odpowiedniego czasu na formowanie poszczególnych części ciała. Każdy ma inną budowę i powinien położyć nacisk na indywidualnie do siebie dobrane treningi, by uzyskać jak najkorzystniejsze efekty.

I tutaj idealna będzie siłownia. Odpowiednio dobrany przez trenera zestaw ćwiczeń pozwoli skupić się na interesujących nas partiach, a także rozwinąć mięśnie normalnie nieużywane, a sprzyjające postawie całej sylwetki (np. mięśnie pleców). Poza tym praca z obciążeniem ma tę dodatkową zaletę, że wciąż możemy podnosić sobie poprzeczkę poprzez jego dodawanie czy zwiększanie ilości powtórzeń, tym samym stawiając organizmowi coraz to nowe cele. Rozwój masy mięśniowej sprzyja poprawie metabolizmu, a co za tym idzie szybszemu spalaniu tkanki tłuszczowej.

Trening siłowy sprzyja też ujędrnianiu skóry, kiedy ciało po początkowym pozbyciu się nadmiaru kilogramów zaczyna tracić sprężystość. Poza tym - nie musimy dopasowywać się do grupy i możemy zorganizować sobie ćwiczenia w odpowiednim dla nas czasie.

Aerobik gwarantuje szybką początkową utratę wagi i ogólną poprawę kondycji, by jednak uzyskać trwałość efektów i satysfakcjonującą rzeźbę sylwetki, niezbędne będzie uzupełnienie treningu odpowiednio dobranym zestawem ćwiczeń siłowych. 

comments powered by Disqus